I en spennende utvikling kunngjør Scream Media og Sabel Media i dag sin sammenslåing, som trer i kraft fra 1. januar 2024. Den nye enheten vil ha kontorer både i Oslo og Sør-Norge, og vil styrke sin posisjon i markedet gjennom økt kapasitet, bredere kompetanse og utvidet portefølje.
En av de største bidragene fra Sabel Media er deres ekspertise innen distribusjonsleddet av filmproduksjon, spesielt i annonsering på ledende plattformer som Schibsted og Meta. Dette åpner opp for nye og spennende muligheter for Scream Media, og vil ytterligere forbedre selskapets evne til å levere kreative og effektive medieløsninger. Gunhild Fretheim, daglig leder i Scream Media.
Vi er utrolig glade for denne sammenslåingen. I en bransje i stor endring, er målet med sammenslåingen å gi våre kunder det mest smidige og beste alternativet for videoinnkjøp på markedet. Sammen med Sabel Media vil vi være bedre rustet til å møte fremtidige utfordringer.
Dag Skorstøl, daglig leder i Sabel Media, forklarer at sammenslåingen er et nøye gjennomtenkt strategisk valg. Hensikten er å styrke Scream Medias posisjon i mediebransjen ved å dra nytte av hverandres spesifikke kompetanser. Han ser frem til å samle styrker for å takle flere og mer komplekse kundeoppdrag, og målet er å utvide vår totale innflytelse og rekkevidde i bransjen.
FAKTA
Kvestor har bistått Scream Media AS som tilrettelegger til denne fusjonen.